maandag 10 oktober 2011

Varia Hex.

Gisteren was het nou niet echt lekker weer om naar buiten te gaan als het niet perse nodig is. Ik heb daar dan ook helemaal niet de behoefte aan. Ik kan mezelf prima vermaken.
DH werd ook lekker bezig gehouden met een spannende wielerwedstrijd die op TV was. Dus voor mij een prima gelegenheid mijn quiltwerk voor de dag te halen.
Dit is de Varia Hex quilt, ontworpen door Evy van Het Quilterspalet. Het is echt een hele mooie quilt. Deze quilt is gemaakt op de Engelse paper piercing methode.
In het Quiltblad, Quilt en Zo worden iedere maand 3 blokken beschreven. Iedere keer als ik op de quiltbee van het Quilterspalet ben zit ik tegenover die mooie quilt. En dan ga je bedenken of er nog lapjes op voorraad thuis zijn, en dat ik daar dan ook aan ga beginnen.
Deze lapjes had ik in gedachten, ik wilde wel met iets heel anders komen. Maar wat voor achtergrond kleur moest daar dan bijkomen?
Met hulp van mede quiltsters ben ik op deze kleur gevallen, lekker fel, daar hou ik wel van. De afgelopen maanden heb ik tussendoor al eens een blok gemaakt, maar ik had totaal nog geen idee hoe ik zou gaan werken. Met die rood/witte stofjes moest er wel genoeg contrast komen. En tot mijn schrik had ik voor sommige blokken ook nog een derde kleur nodig.
Dat is deze geworden, zorgt voor genoeg contrast dacht ik zo. En als je dan bezig bent met de blokken op de ondergrond lap te leggen springt dat zwart/wit er wel erg uit. En zo lag het erbij toen ik het gisteren weer op pakte om er aan verder te gaan. In gedachten was ik al menig keer bezig geweest om een oplossing te bedenken.
En dit was het resultaat na een middag en avond prutsen, ik ben er wel tevreden over. Nu ga ik een rondje van blokken waar zwart in is verwerkt omheen zetten. Hopend dat het ook mee valt als het aan elkaar zit, maar eerst die blokken nog gaan maken. Wordt vervolgd............




5 opmerkingen:

Annie zei

Hallo Ans

Als ik zo naar jouw Varia-Hex kijk vind ik die ook erg mooi, leuk die afstekende kleuren. Ben heel benieuwd naar nog meer blokken, succes.

Annie

Johanna Zweden zei

Wat schitterend word je quilt, en die groen met dat rood oook schitterend
en wat een mooie stofjes
Groetjes Joke

by Ieke zei

Ik vind 'm prachtig!

Beertje Zonn zei

Na een middag en avond prutsen, zoals jij dat noem ziet het er mooi uit!

Groetjes, Beertje Zonn

Quiltlia zei

Wat ziet dat er leuk uit met dat groen en rood,super.Via jouw reactie op mijn blog kom ik op jouw blog terecht,leuk blog heb je en op de bee met zo'n uitzicht is heel inspirerend.Wat ik met de lapjes ga doen weet ik nog niet mischien wel zo aan elkaar zetten.
Groetjes Lia