zondag 13 mei 2012

Supermiddag met "Supergoof"

Begin dit jaar kwam de nieuwsbrief via de mail van "de Quilthoeve", met daarin de mededeling dat "Supergoof" langskwam om een "Trunkshow" te geven.
Ter ere van het 1 jarig bestaan van de Quiltwinkel in Naaldwijk.
Helaas was het er voor mij nog niet van gekomen om daar een kijkje te gaan nemen.
Dus ik heb mij direct opgegeven om daarbij aanwezig te willen zijn.
Ik dacht, ik heb nog tijd genoeg om dan op de fiets naar Naaldwijk te gaan om daar de winkel te gaan bekijken.
Om dan op 12 mei, want dan is de grote dag, daar zelfstandig naar toe te gaan.
Natuurlijk wil DH mij ook wel daar naar toe brengen, maar ga liever op eigen gelegenheid.
Zodat ik de tijd aan mezelf heb.
Soms lopen dingen anders, en veranderen plannen ook.
Ik had er zo naar uitgekeken om "Goof" en haar quilts in het echt te zien, ik telde de dagen af.
De laatste maanden is het nogal hectisch in ons gezin.
Met 3 van onze kinderen gaat het niet zo lekker als dat zij zouden willen.
Met een climax afgelopen vrijdag.
Ik was daardoor zo van slag, dat ik helemaal geen zin meer had in de "trunkshow".
DH heeft zaterdag alles uit de kast moeten halen om mij over te halen om toch te gaan.
Gelukkig is hem dat uiteindelijk gelukt en heb ik een leuke middag gehad.
DH heeft mij met de auto naar Naaldwijk gebracht, en zou mij daar later ook weer komen ophalen.
In de winkel was het bomvol, dus ben ik maar naar de ruimte gegaan waar de show gegeven zou worden.
Ik was daar als tweede gast en had een ereplaatsje, helemaal vooraan.
De manden van "Goof" stonden gevuld op het podium te wachten.
De vingerhoedjes gluurden naar mij vanuit de mand toe.
De ruimte werd steeds voller met verwachtingsvolle quiltsters.
En zo begon "Goof" aan haar "Show en Tell"
Iedere Quilt heeft een eigen verhaal, en het was prachtig om ze van zo dichtbij te zien,
maar ook te mogen voelen.
Want de quilts werden weer opgevouwen, en kwamen zo bij iedereen op schoot langs.
De vingerhoedjesquilt, die wij allemaal op de blog van Ingrid hebben zien groeien.
De mooie kleuren en de vertederende plaatjes maken deze quilt zo uniek.
De Nearly Insane, een quilt waar ik zelf nog mee bezig ben.
Zo mooi gemaakt, met veel verschillende lapjes en echt niet allemaal quiltlapjes.
Lapjes van de markt en van gebruikte kleding, worden ook met enige regelmaat in de quilts verwerkt.
Zoals deze quilt, de stitchery van "Live is beautiful".
Het originele vond Ingrid niet zo mooi, dus heeft zij er een eigen draai aan gegeven.
Kijk eens hoe mooi de stitchery's op de quilt zijn gemaakt.
De kippenquilt die ook op mijn WIM lijst staat, en waarvoor ik nog steeds op zoek ben naar de juiste Quiltmania, waar het patroon in staat.
Hier is de "Sjaan" van Ingrid, met ook weer zo'n mooi verhaal erbij, over de kleur van steunkousen waar de buitenrand zo op leek.
En toch uiteindelijk wel gebruikt, en het ziet er heel mooi uit.
Het etiket op de achterkant verteld hoelang er over is gedaan.
Of moet ik zeggen, hoe kort?

Voor vandaag is dit het wat ik laat zien.
Ik heb heel veel foto's gemaakt, en wil er nog wel een paar laten zien.
Maar dat later, er zijn vandaag nog andere verplichtingen.
Het is tenslotte vandaag "Moederdag"

4 opmerkingen:

dutchcomfort zei

Heb de trunkshow van Goof vorig jaar mogen beleven in Tilburg bij Dorry. Ze kan heerlijk vertellen he?

Ik schrik wel van je verhaal dat het niet goed gaat met 3 van jullie kinderen. Kan je eigenlijk alleen maar sterkte en wijsheid wensen en hopelijk vind je wat afleiding in je hobby!

Anneke zei

goed dat je toch gegaan bent; van zoiets krijg je dan weer even positieve energie! ik hoop dat je er weer even tegen kunt, want ik begrijp heel goed hoe je opgeslorpt kunt worden door 'het leven'. Heel veel sterkte.

Quilting Moesje zei

Mooi :o)! Ik zie het weer helemaal voor me !
Jammer dat ik niet wist wie je bent en dat je er ook was ;o)

Alle goeds gewenst en sterkte ...!
Groetjes,
Simone

sylvia zei

fijn dat je, ondanks alles, toch een fijne dag had!
ik heb vorig jaar de trunkshow van Ingrid meegemaakt, fantastisch!!!
verstandige DH heb jij om je toch te sturen...;)
sterkte met alles, groetjes, sylvia