woensdag 27 november 2013

Regiodag, Siggies en Sinterklaas.

Nieuwe poging om een blog te maken.

Twee weken geleden ben ik naar de regiodag van het Quiltersgilde geweest.
Het is weer een hele gezellige dag geworden.

Mooie werkstukken gezien tijdens de Show and Tell.


Het werkje van die dag was een kop en schotel van stof.
Lia en Nancy hadden er weer veel werk aan gehad om er een geslaagde dag van te maken.

Er vielen de afgelopen weken ook weer 2 Siggies op de deurmat.
De linker kreeg ik van Annie uit Easterein.
De rechter had een langere reis achter de rug.
Helemaal uit Duitsland van Heidi.
Ik hoop dat mijn Siggies voor de dames ook goed zijn aan gekomen.

Ik kan het niet laten om daar een reactie over te geven, de Zwarte Piet discussie.
Ik vind dat Loesje er kort en krachtig over is.
Al die anders gekleurde Pieten, het ziet er toch niet uit.

  Zo'n mooi plaatje, dat mag toch niet verdwijnen.
Gewoon Zwarte Pieten met oorbellen.

Vorig jaar hebben de kinderen Zwarte Piet geknutseld op de knutselclub.
Daarom hebben wij dit jaar voor Sinterklaas gekozen.
Geen makkelijk werkje voor de kinderen.
Draadjes uitmeten, knoopjes leggen, het viel niet mee.
En dan aan het einde toch allemaal met een kant en klaar Sinterklaas naar huis gaan.
En vandaag weer vrolijk aan een nieuwe opdracht beginnen.
Daarover de volgende keer meer.


7 opmerkingen:

Chris zei

Je logje is helemaal gelukt hoor.
Wat ziet het er weer gezellig en druk uit op die regiodag. En leuke dingen laat je zien. Die naaimachinehoes vind ik enig.
Van Heidi is er ook siggy naar mij onderweg, leuk. En laten we maar gewoon nieten van alle pietjes. Veel te leuk.
Wat leuk Ans dat je zo met die kinderen knutselt. Enig werkje hebben jullie gekozen. Wat zullen ze daar trots op zijn.

Marloeskreatief zei

Leuk die Sint ,en ja volgend jaar gewoon weer piet hoor ,mooie quilts

Annie Kingma zei

Je blog gelezen, gezellig.
Mooie quilt werkjes laat je zien.
Jou siggy is goed aangekomen, heb je misschien al gelezen op mijn blog.
Leuk knutselwerk, ben nog aan het denken over surprises die nog moet maken.
Groetnis Annie

Conny's-blog zei

Gezellig zo'n regio dag toch en Zwarte Piet moet inderdaad gewoon blijven hoor en die sinterklaas is erg leuk zeg..........liefs.Conny

Fenna zei

Hoi Ans, bedankt voor je berichtje.

dutchcomfort zei

Die Sinterklaas is echt superleuk! Zou wel weer even kind willen zijn... met zwarte pieten en al!

Our photos zei

Fijne Kerstdagen, Ans.
Groetjes RW & Sonnja